Všichni se rodíme jako cvoci. Některým to zůstane. (S. Becket: Čekání na Godota)
Nespřátelím, nehlásnu a reklamy napsané jinde než TADY bez milosti mažu!!!
Odpovídám, pokud je kam a na co.

První semestr

13. března 2015 v 23:51 | Charlie |  Průvodce UPa
První semestr je skoro úspěšně za mnou a dneska jsem si našla chvilku času na to se o předmětech rozepsat. Nevím, jestli je lepší brát předměty po skupinách (povinné, povinně volitelné a volitelné) nebo podle toho, kdy jsem je splnila. Asi po těch skupinách to bude přehlednější.



Tak nejdřív ty povinné Áčkové.
V základech algoritmizace (IZALG) byly jen cvičení, zakončený zápočtem. Chvilku mi trvalo než jsem se s Raptorem skamarádila a pochopila, jak funguje. Vlastně až do zápočtového týdne jsem vždycky někde tápala. Měla jsem Zechmeistra. Na první termín ještě v zápočtovém týdnu nebyl problém splnit.
Úvod do počítačů (IUDP) pro mě byl těžší. V testech byly otázky na věci, které se dneska už moc nevyskytují, nebo je nikdo nepoužívá. Nicméně, kdo se radši naučí otázky nazpaměť, tomu bude asi Macháček vyhovovat. Chtěl toho po nás víc než třeba mladší Pola, ale nestávalo se, že by třeba přišel pozdě na hodinu, jak to bylo zvykem u Kopeckého. Na zápočet jsem musela udělat prezentaci a splnit test. Test se dělá přes moodle, za špatnou odpověď se část bodu odečte. Zkouška se skládala z toho samého testu jako zápočet. Udělala jsem ji až na druhý pokus.
Základy informačních technologií (IZT) - poté, co se přetrpíte nějakou tu historii, přijde formátování ve Wordu a Excelu. Přednášky měl pan Javůrek, na cvičení jsem měla Doležela. Pro mě to byl jeden z lehčích předmětů, protože jsme na střední věnovali půl roku každému, takže až na pár drobností nic nového pod sluncem. V podstatě jediné, co jsem musela pochopit bylo, jak se počítají v Excelu rovnice o více neznámých. Zvládnutý na první pokus v termínu, kdy nás to udělalo asi polovina (?)
Základy ekonomie (IZEK) byl pro mě taky jednoduchý. Taky v podstatě nic nového. Zápočet za docházku a aktualitu. Na zkoušku si stačilo přečíst přednášky a u otázek se zamyslet. Za špatnou odpověď se neodečítalo nic, ale na trojku musíte mít 12 otázek z 20 dobře.
Matematiku 1 (IMAT) jsem zatím nesplnila. Zápočet jsem udělala už před Vánocema, ale zkouška se nepovedla ani na třetí pokus. Jestli budu zkoušet na čtvrtý (děkanský) termín a bude mít stejný výsledek, budu ji opakovat v druháku. Vozáb byl fajn, ale moc nenaučil.
Odborná praxe - exkurze (IOPEX) - jedete se podívat do Kolína do TPCA, jak se vyrábějí auta, jedete se vláčkem podívat po jejich fabrice. Koho zajímá robotika, určitě to pro něho bude zajímavě strávený den.

Z povinně volitelných předmětů jsem si vybrala Sociální psychologii (ISPSY). Jeden z těch zajímavých předmětů, který mě vážně bavil. Pravděpodobně se o sobě dozvíte věci, které nechcete vědět, protože pak o tom přemýšlíte víc a víc. Byl to první předmět, který jsem měla splněný. Měla jsem Milana Novotného. Pokud nějakým způsobem vyčníváte z řady, splníte nějaký úkol a máte zápočet. Nebo si napíšete seminárku. Já seminárku nepsala.
Nebo byly na výběr Informační zdroje a vyhledávání informací (IIFZ), kde děláte citace a rešerše.

Volitelné jsem si zapsala Matematický seminář (IMS1E), což bylo doplnění matiky. Měli jsme procvičit příklady. S cvičící paní Ruličovou byla sranda. Možná to byl jenom můj pocit, ale zdálo se mi, že vyvolávala k tabuli ty, co měli červené tričko nebo se prostě jednou u té tabule osvědčili, tak šli příště znovu. Zápočet za docházku a test na netu.
Dalším předmětem byla Angličtina B1 (UPAUE). Trochu mě mrzelo, že já s B2 nemám jinou možnost než se spokojit s nižší úrovní. Bylo ale dobré, že vyučující Mark Lovas byl rodilý mluvčí, přestože se snažil mluvit i česky občas slovensky.
A poslední předmět byla Němčina A1 (UPNUA). Tady to byl opak angličtiny. I když jsem ji na střední měla celé čtyři roky, takže jsem nebyla úplný začátečník. Přece jen jsem německy dva roky nemluvila, tak sem to nechtěla zas přehánět. Paní Zikešová byla jedna z těch skvělých učitelek. Říkala jsem si, že si dám pokračování v letňáku, když se mi vejde do rozvrhu. Nakonec jsem si podle němčiny udělala rozvrh ostatních předmětů.
Většinou jsem se snažila dát si stejného učitele na přednášky i cvika. Třeba v UDP mi to trochu pomohlo, protože viděl, že jsem na přednášky chodila. Až na matiku jsem udělala všechno. Mám 26 z 32 kreditů. Abych mohla do druhého semestru musela jsem získat aspoň 15, do druhého ročníku můžu se 40 kreditama. Takže mi chybí nějakých 14, naplánovaných jich mám 35, takže by to mělo být v pohodě.

Tak milí budoucí vysokoškoláci o čem bude příští článek? Na to bych se ráda zeptala vás. Napadá vás něco o čem by jste chěli vědět a stálo by to za článek?
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama